onsdag 21. september 2011

Cupcake kurs og ny kake!

I går så var jeg så heldig som fikk være med på en kurs av Manuela fra Passion for Baking, bloggen hennes ble kåret til 'Norges mest elskede blogg'. Bildene jeg tok hadde dårlig kvalitet - jeg må virkelig ordne ny linse til kamera mitt, jeg var så uheldig, linsen ble ødelagt på SLR kameraet mitt på ferien i sommer...man kan ikke sammenligne bilde kvalitet fra en SLR til pocket kamera eller Iphone :o)
 Her ser du noen av cupcakes jeg pyntet på kurset - - jeg fikk masse inspirajon og hadde det veldig koselig på kurset ...
 Var litt uheldig (igjen) men denne gangen med den cupcake du ser bak til venstre med sjokoladeglasur - klart å miste den når jeg tok den opp fra esken hihi :o Huff ja :o) Billigere en en camera!! Jeg pyntet disse med sjokoladeglasur og kremostglasur. Glasurene var ferdig laget i store bøtter og konsistensen var veldig bra men jeg må innrømme at jeg likte ikke smaken! De glasurene vi laget på kurs var kjempegode, men ikke de ferdig varianter vi fikk bruk til pynting - svaret er klart - hjemmelaget er best!!!!

Noen søte roser....
 Her ser du dagens prøve prosjekt :-) Jeg hadde laget eplekake men hadde røre til overs....jeg hadde ikke lyst til å lage mer eplekake men bestemte meg for å prøve noe annet med den ekstra røren, noe nytt! Jeg tok  bringebær og kokos i røra, okei litt mer hemmelig en bare det, men kjempegodt var det uansett ,snakk om snadder!!
 Kaken ble veldig lett og hadde en høst møter sommer følese takket være bringebær og kokos, nam! Derfor har jeg kallet kaken 'Høsten møter sommeren'
 Med en skikkelig god kopp te var det perfekt!
Jeg kjøpt denne kinesisk te i usa.  Teen kommer i små kuler som blomstrer når man har det i en tekanne, det smaker kjempegodt og er veldig fin å se på, velding dekorativt :o)


Håper alle har hatt en kjempefin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar